#wiemcorobić
9 stycznia w Warszawie odbyła się konferencja, podczas której eksperci kampanii społecznej #wiemcorobić – psychiatra dziecięca, psychologowie, pedagog seksualny i przedstawiciel policji – omówili m.in. mechanizmy zagrożeń #childgrooming i #sextortion oraz podzielili się wskazówkami, jak zgłosić przestępstwo, by zatrzymać przemoc wobec najmłodszych 🛡️👨👩👧👦
Obecna na konferencji podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej @Paulina Piechna-Więckiewicz: „Polki i Polacy, wierzą w moc kampanii społecznych. Dlatego cieszę się, że projekt taki jak #wiemcorobić, jest prowadzony i trafia do szkół. Bardzo ważne jest, że w ramach kampanii podkreśla się możliwość samodzielnego zgłaszania zagrożeń przez dziecko. Jesteśmy dumni, że jako Ministerstwo Edukacji Narodowej mogliśmy udzielić patronatu tej kampanii. Mamy nadzieję, że przysłuży się zwiększeniu bezpieczeństwa dzieci”.
Celem kampanii #wiemcorobić jest zwiększenie świadomości nastolatków, ich rodziców oraz wszystkich dorosłych w ich otoczeniu w zakresie wiedzy nt. przemocy seksualnej w sieci, metod działania przestępców oraz trudności, z jakimi mierzą się ich ofiary.
Na stronie kampanii wiemcorobic.pl/dla-szkol/ zostały udostępnione bezpłatne materiały edukacyjne: film dla dzieci i dorosłych (dostępny również w serwisie YouTube: LINK) oraz scenariusze zajęć lekcyjnych dostosowane do różnych grup wiekowych.
16 stycznia o godzinie 16:00 odbędzie się webinar, podczas którego autorzy scenariuszy Magda Mroziewicz i Wojciech Ronatowicz opowiedzą o tym, jak korzystać z materiałów – zapraszamy wszystkich rodziców, nauczycieli, wychowawców, edukatorów, pedagogów i psychologów!
Kampania objęta jest honorowym patronatem Ministra Edukacji, Rzecznika Praw Dziecka, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Komendanta Głównego Policji. Patronat medialny objęli Clear Channel Poland i Mamadu. Kampania powstała dzięki wsparciu firmy Pepco.
https://tpd.org.pl/jak-chronic-dzieci-przed-zagrozeniami-internetowymi-kampania-edukacyjna/
#wiemcorobic
Ponad 40% nastolatków otrzymało prośbę lub żądanie przesłania nagiego zdjęcia 🚨
Blisko 20% nastolatków spotkało się na żywo z dorosłą osobą poznaną w internecie 🛑
Warto wiedzieć, co robić, gdy w rozmowie online pojawią się tzw. czerwone flagi 🚩
Dlatego jako Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ogłaszamy kampanię #wiemcorobić, której celem jest ochrona młodych przed zagrożeniami online, takimi jak child grooming i sextortion.
Chcemy zwiększyć świadomość młodych i ich opiekunów na temat zagrożeń, które często zaczynają się od pozornie niewinnych rozmów w sieci. Zachęcamy do obejrzenia spotu kampanii 👇 a po więcej informacji zapraszamy na stronę: https://wiemcorobic.pl/ 👈
📢 Wspólnie zadbajmy o bezpieczeństwo młodych w cyfrowym świecie!
Kampania #wiemcorobić pod patronatem honorowym @Rzecznik Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak, @Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Komendanta Głównego Policji @Polska Policja realizowana dzięki wsparciu @Pepco.
czytaj dalejZakończenie projektu "Pruszków poznasz - polubisz"
Był to ogólnopolski projekt do którego zostało zaproszone po jednym przedszkolu z każdego województwa.
Jesteśmy niezwykle dumni i wyróżnieni, że to właśnie my reprezentowaliśmy region zachodniopomorski
Plenum Zarządu Oddziału Okręgowego TPD w Koszalinie
XIX Regionalny Zjazd Towarzystwa Przyjaciół Dzieci Zachodniopomorski Oddział Regionalny Szczecin
Laureaci konkursu plastycznego pt. ,,Portret mojej rodziny"
Pomoc dla powodzian z Chersonia
tabletki do uzdatniania wody, środki higieny osobistej i mokre chusteczki, lekarstwa (na ciśnienie, dla serca, uspakajające, na biegunkę i zatrucia), śpiwory.
Wszystkie te rzeczy prosimy o dostarczenie do "Stowarzyszenia Majsternia", ul. Niepodległości 24-26, Koszalin.